Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

mandag 15. mars 2010

Man skal tenke to ganger før en sier noe, eller?

Er en hund en hund?
* "Er det en gatehund eller en ordentlig hund? "- (TL)

Puppeprat i sene nattetimer

* Anders: "Puppene dine er flotte!"
Line: " Sa du at puppene mine er flate?"
Anders: " Nei, jeg sa de var flotte, men når du sier det... kanskje de er litt flate?.."

Do-humor på høyt nivå; fra bimmelim til bommelom!

* I Esteli oppstår det mageproblem hos samtlige innad i leiligheten. Elisabeth klarer endelig å få en fungerende mage igjen og skriker høyt:" Un aplauso para mi caca!"
* Det er vanskelig å trekke ned i do, Siri klarer også å gjøre bommelom..
Jeg kommer inn til doen, klarer å trekke ned mer enn siri og forteller
Annelen som er neste man i dokø: "Det er ikke min, det er Siri`s!"
( man blir imun mot bimmelim og bommelomprat i nære omgivelser i Nicaragua)

Praksis! "sinna Eirin"

* Eirin er stressa, trøtt og sliten etter en dag i praksis. Og synes det er slitsomt å ordne til avskjedsfest for ungene i barnehagen. Tolken, jeg og Eirin har akkurat forlat barnehagen og skal på ordnetur. Eirin sier :" Im really stressed, going to fix all this. The Piñata and shit!"

(hyggelig med praksisordning, Eirin?)

Spansktekst av Irene
Irene skriver spansktekst hvor hun blant annet nevner :"Soy enfarma" ( jeg er gal) og at hun liker å pleie menn.

(Nå vet vi detta, Irene ... )

Pero?
Kjetil peker på seg og Vidar i spansktime og sier dos peros. (som betyr men/but) I stedet for dos hombres som betyr to menn. Bra du ikke mikset det med perros, Kjetil. Som betyr hunder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar