Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

lørdag 20. mars 2010

Epidemi blant de norske studentene i León!


Onsdags formiddag starter det som vi ikke trodde skulle skje. 2 jenter på Colibri begynte å få veldig vondt i magen. Diaré og annet styr. De ble hjemme fra skolen.. Samme kveld var det flere av studentene som begynte å føle seg dårlig. Noen ble kvalme, noe hadde vondt i magen, andre var kun svette og svimmel. På torsdag startet det for alvor. 2/3 av alle studentene på Casa Iguana og Casa Colibri var blitt syke. Folk bare falt som fluer. Hadde man ikke det ene, hadde man det andre. I mitt tilfelle fikk jeg alt. Ikke bare hadde jeg standard mageproblemer, men også en ekstrem kvalme, feber som kom og gikk, sult som kom og gikk, og en ekstrem hodepine! Jeg takker Ibux og paracet for hjelpen av feber og hodepinen, og aqua og powerade for hjelpen av kvalme og mage..

Vi er flere som har kastet opp. Enkelte fikk sprøye i hofta for å stoppe oppkastet, i mitt telfellet fikk jeg beskjed om at dette ikke var nødvendig, men at jeg måtte drikke mye mer veske. Dette var jeg superglad for med tanke på min anstrengte forhold til sprøyter.

Vår kjære feltsjef har vært på sykebesøk til hver og en av oss med råd om veskeinntak og doktortilkalling om dette skal være nødvendig. Da han hørte om oppkastingen min fortalte han at jeg måtte til legen om jeg kastet opp for andre gang. Sta som jeg er tvang jeg meg til å sove, selv om jeg var utrolig kvalm, for jeg skal ikke til noe lege.

Derimot har 2 av mine medstudenter hatt feberkrampe og endt opp på sykehuset med intravenøs og hjelpepersonale rundt seg. Vi er så og si på bedringsvei alle sammen, men har vært noen harde og vonde døgn her i León for mange av oss!

Jeg takker Irene, vår egen, personlige sykepleier på huset, Rigo for flittig sykebesøk på husene og på sykehuset, en god dose vann og en god dose powerade!

Hurra, hurra, hurra!

1 kommentar:

  1. Håper det går bra med deg vennnen! <3 God bedring!

    SvarSlett