Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

torsdag 1. april 2010

No personas = No León!



vi, foreldre, studenter og kjæreste, dro på konsert med Rigo på La Olla Quemada onsdag i Semana Santa! Det var folk, men det har vært vesentlig flere før .. Det var også her det skjedde denne kvelden... Vi dro videre for å sjekke livet på Camaleon, og jeg har vel aldri opplevd så lite liv, en onsdag etter konsert, som jeg opplevde i kveld! Det var Nada! Jeg har holdt en lav profil uten alkohol pga mageviruset som nettopp har blitt kurert. Var nok et smart valg, etter en litt lang dag med Mangroveskog-tur, lesing og konsert.

Likevel er altså León tom. Tom for mennesker ergo tom for liv. Uten liv er León ikke León, menneskene er byen. Varmen de sprer gir byen varme! De lokale sier selv at nå er det "La Playa" som har livet, det er der det skjer, og mulig det er der også varmen har forsvunnet..? Kjente meg nesten fremmed i egen by i kveld. En skummel tanke.. Jeg natter og satser på bedre folkeliv på dagstid i morgen! Hasta Mañana!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar