Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

søndag 7. mars 2010

Konserter, konkurranser og kos i León!







Det skjer mye i león! Denne uken har jeg jaggu klart å være ute på livet 5 dager på rad! Tirsdag-lørdag! Jeg har likevel klart å kommet meg opp til praksis, der sang og dans og begreper står på dagsplan! Jeg har vært aktiv i konkurranser som talent med sang og talent med dans! Jeg har blitt fra stjålet nica-telefonen og drukket mye rom og cola!



Likevel er det ingenting å si på energien. Jeg lever i min egen lille boble her i León! Byen er fantastisk, menneskene er fantastisk og alt er skrevet i sand, noe som er fantastisk!
For i Norge skrives alt med stein, alle dømmer, misliker og baktaler hva folk gjør og sier. I Nicaragua skrives det i sand, der ting kan få lov å bare være en handling, bare være noen ord. Mañana, mañana! tiden spiller ingen rolle den bare kommer og går.

Med denne holdningen blir det sene nattetimer. For i Leõn er det nesten alltid en konsert, alltid åpne utesteder og alltid litt for god rom for surrete studenter.

Heldigvis er det flere av oss som er surrete og flere av oss som trenger kos! Jeg har innført "dilling i håret" her nede. Folk stryker på hverandre, pjusker og diller håret, armen og nakken til naboen. Veldig herlig! Får litt flashback til valletider og dramalinje, men det er bare kos!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar