Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

mandag 29. mars 2010

Stuck in León for Semena Santa!

Det som ikke skulle skje skjedde... I over en uke har jeg vært frem og tilbake med oppkast og diarè! Jeg har prøvd å innta en lavt forbruk av alkohol, spist yoghurt, drukket powerade, og drukket mengder med vann.. Jeg har ikke blitt særlig mye bedre.. Det som har skjer er at magen reagerer forskjellig for hver dag, noen dager oppkast andre dager diarè! Heldigvis har vår kjære feltsjef hjulpet oss med tilgang til antibiotika; og jeg får det i dag! Hurra! Mulig de nærmeste dagene blir bedre?

Jeg er hvertfall stuck in León! Ingen El Salvador, ingen bus by bus-tur, ingen Annelen, Siri, Susanne eller Erik. Ingen morsomme hosteller og artige fylleturer, ingen fossefall eller fine kirker.

Derimot er det seng, vann og powerade! Mulig at jeg får med meg noe av León har å by på av Semana Santa? Som bildemaling på veier, religiøse ritualer i gater og finfine gudstjenester. Er også en gjeng som tenker seg ut på Rigohuset en natt, med bål og musikk. I tillegg så er jeg så heldig å ha mine Nicaraguanske venner i byen og på stranda! Jeg kan alltids henge litt med dem i løpet av ferien også!

Så jeg fikk ikke noe ferie fra ferie, i ferien, men León er ikke så dårlig det heller da ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar