Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

torsdag 4. februar 2010

Sjarmerende spansk blir sjokkerende feil!

Her kommer noen sjarmerende småfeil fra livet i Leòn!

Jeg og Ane skriver ned hvordan gårsdagen var i spansktimen på tirsdag.
Jeg: " jeg spiste to backpackere i går" ( spanskfeil. spiste i stedet for møtte)

Jentegjengen er på Nicaraguansk aften og Susanne snakker med en Nicaraguaner. Han spør hvor mye spansk vi har lært og susanne svarer " Jeg snakker bare i presens"

I spansktimen slår Ane opp i ordboken, hun trenger bokstaven U. For det første tror hun at U er bokstaven som kommer etter N ( i stedet for O). for det andrer klarer hun i all sin forvirring å si:" Hvorfor finnes ikke U i alfabetet?" ( Det spanske alfabet altså ;P )

Kjetil er i spansktimen. Han skal fortelle hvor varm han er her nede, med feil form av "jeg er" + ordet "varm" på spansk kan fort bli feil betydning. Kjetil:" Jeg er kåt.."

4 kommentarer:

  1. hahaha, spanskfeil er priceless :D

    SvarSlett
  2. Den siste var jo priceless! ;) Kjempegøy (og morsomt) å lese om det du opplever, snupp. Tenk så gøy å ha når du kommer hjem og, å se tilbake på :) Hihi. Håper du koser deg, eller det vet jeg jo at du gjør! Have fun, go mad - baby <3 Xoxo Nina Dorthea

    SvarSlett
  3. Haha.. Soy Caliente! HAHAHA

    SvarSlett