Den selvstendige, surrete sørlandsjenta har en god dose blanda følelser i møte med en ny verden.

søndag 14. februar 2010

Nordmenn er best på fest?




Her i Nicaragua flyr dagene avgårde, kanskje pga alle litro Toñaene og all Cuba libren ;)? For i Nicaragua sniker de sene nattetimer seg lett oppover. Menneskene i Leòn er klar for liv og latter i hverdagen og det foregår gjerne med musikk, dans og cervezas. Stemningen er så god at studentene sliter med å komme seg hjem om natten. Den Nicaraguanske måten å forholde seg til alkohol på er i større grad mer fornuftig enn den vi har i Norge. Koden er det å ikke drikke så mye, men heller fordele det ut over flere dager..



Flere av studentene sliter litt med å holde seg til lite alkohol og blir ofte igjen i de sene nattetimer. Jeg for øvrig har klart å holde meg tålig i balanse. Til nå i uka har jeg lagt meg mellom midnatt og klokken ett. Og dette selv om jeg var på vift både mandag og i går. - Det er ikke så dårlig til å være nordmann ;)!

1 kommentar:

  1. Du har jo litt bedre kontroll ang alkohol enn resten av vi andre nordmenn da! ;) Hihi! FLinking<3

    SvarSlett